Zgodilo se je v šoli

Kaj vse smo počeli, Oglejte si čudovite fotografije naših učencev in malčkov. Razvedri pa naj vas tudi kakšen videoposnetek
Tehniški dan: Leteča lastovka

V sklopu Kariernega centra za mlade Kočevje je ekipa mentorjev izvedla delavnico Cool toll (Super orodje). Učenci so v povezavi z učnim načrtom izdelali letečo lastovko iz lesa, ki so jo tudi pobarvali. Bili so motivirani in aktivni ves čas. Brez težav so izdelali letečo lastovko, ki so jo tudi pobarvali. Jata lastovk nam krasi 4. razred.

Zapisala: učiteljica Renata Peterlin

ŠD Pohod do Sv. Florjana - Retje

Vreme nam je bilo naklojeno.

Projekt TVU: Branje za lahko noč

V letošnjem letu smo na naši šoli ponovno obudili projekt Branje za »lahko noč«, ki nam ga je dve leti po vrsti preprečil korona virus. V ta projekt so vključeni šolarji in otroci iz vrtca. Učenci 4. in 5. razreda izmenično vsak dan hodijo vrtičkarjem iz skupine Metuljev pred počitkom brat pravljice. Pretekla leta so šolarji sami izbirali pravljice, letos pa jim gradivo pripravi knjižničarka Andreja Mohar Montanič. Trenutno berejo knjigo Smetiščni muc. Ko vrtičkarji pojedo kosilo, ležejo na ležalnike in pridno počakajo bralca. Ko se jim šolar pridruži, sede na pripravljen stol in začne z branjem. Vsak učenec prebere eno poglavje. Med poslušanjem večina otrok zaspi. Po zaključku branja se učenci – bralci vrnejo k pouku in knjigo predajo naslednjemu bralcu, da se lahko pripravi za naslednji dan.

NA OBISKU V SPLOŠNI KNJIŽNICI

V dneh med 23. 5. in 30. 5. 2022 smo obiskali prenovljeno enoto Knjižnice Miklova Hiša v Loškem Potoku.

Knjižnica, ki domuje v občinski stavbi, je po nekajtedenskem zaprtju dobila novo podobo. Najnovejša – in za nas mogoče najpomembnejša pridobitev- je knjižni kotiček za otroke. Velikost in zračnost prostora pa vabita tudi druge občane.

Knjižničarka splošne knjižnice, Anica Mohar, je po dogovoru s šolsko knjižničarko za učence posameznih razredov pripravila učne ure. Najmlajši učenci so spoznali knjižnična pravila, prisluhnili pa so tudi zgodbi. Malo večji učenci so iskali knjige v knjižnih zbirkah, spoznavali so poučno gradivo, izdelali plakat, najstarejši učenci pa so se seznanili s stripom ter narečnimi besedami.

V okviru nacionalnega projekta Rastem s knjigo so sedmošolci dobili v dar knjigo Jaz sem Andrej, avtorja Vinka Möderndorferja.

Pozabili pa nismo niti na devetošolce. V računalniški učilnici šole smo jim prestavili aplikacijo mCobiss, spoznali pa so tudi Audibook ter Biblos.

Vsi učenci so bili povabljeni k poletnemu branju v sklopu projekta Poletavci in NajPoletavci.

Z obiskom enote splošne knjižnice je le-ta dobila tudi nekaj novih članov.

Besedilo in fotografije: Andreja M. Montanič

Projekt TVU: Prvič v šolo

Letošnje šolsko leto je po dveh letih ponovno potekalo brez večjih stresov. Veseli smo, da smo se lahko vrnili v staro normalnost. S prvošolci smo sklenili, da bomo  letos ponovno povabili »vrtičkarje«, da si ogledajo učilnico prvega razreda in se pridejo vanjo igrat. Otroci so na dom dobili vabila in 26. 5. 2022, sva jih učiteljici Mojca Kebe in Alenka Kalič prišli iskat v vrtec. Otroci so naju že nestrpno pričakovali. Pripeljali sva jih v učilnico, kjer so jih pričakali pripravljeni kotički za igro. Najprej smo se drug drugemu predstavili, potem smo si ogledali in se pogovorili o novem prostoru, temu pa je sledila igra po kotičkih, ki so si jih otroci izbrali. Otroci so lahko prehajali iz skupine v skupino in se igrali po svojih željah. Ura je zelo hitro minila. Preden sva otroke pospremili nazaj v njihovo varno okolje, pa so dobili še darilca, ki so jim jih pripravili letošnji prvošolci. Naredili so jim papirnate gugalnice z mislijo o znanju. Vrtičkarji so poiskali še sličico s svojim imenom in jo prilepili na gugalnico. Na koncu smo se posladkali še z bonbončki in se poslovili z mislijo, da se jeseni ponovno srečamo. Skupno druženje je bilo prisrčno in prijetno.

Zapisala: učiteljica Mojca Kebe

Projekt TVU: Vikend za nadarjene učence

V petek, 20. 5. 2022, in soboto, 21. 5. 2022, so nadarjeni učenci, ki kažejo visoke potenciale oz. dosežke na intelektualnem, ustvarjalnem, specifično akademskem, vodstvenem, umetniškem in/ali športnem področju, preživeli 24-ur v šoli. V 24 urah smo učitelji za njih pripravili različne delavnice in aktivnost, učenci pa so pri tem aktivno sodelovali. Z delavnicami in druženjem smo želeli spodbudit ustvarjalnost na različnih področjih. Učenci so iskali zaklad po angleških navodilih. V čarobnem vzdušju so začutili utrip šolske knjižnice. Za njih smo pripravili kviz na katerem so lahko pokazali svoje zanje iz različnih področji. Divergentnost razmišljanja so lahko pokazali v sobi pobega. Svojo energijo so dodobra lahko sprostili ob vodnih igrah in nočnih skrivalnicah. Raziskali so šolo v temi in se odpravili tudi na nočni pohod. Med vsemi aktivnostmi so našli čas tudi za pripravo večerje, zajtrka, peko kruha in pice in pripravo sladice. Načrtno so se trudili opravljati dobra dela in vzdrževati prijateljske odnose in vse jim je prav dobro uspelo.

Projekt TVU: Z lovcem na pohod

V sredo, 25. 5. 2022 smo se z učenci od 1. do 4. razreda odpravili v lovski dom na Hribu. Tam sta nas pričakala lovec gospod Aleš Bambič in logar ter lovec gospod Stanko Anzeljc. V prenovljenem prizidku doma nam je v  okviru projekta LAS gospod Bambič predstavil gradivo za naravoslovne dneve. Učenci so si ogledali fotografije in video projekcijo o gozdnih živalih, ki bivajo v naših gozdovih. Z zanimivimi podatki pa nas je seznanil tudi o življenju in navadah teh živali. V posebni sobi smo si lahko ogledali razstavo nekaterih nam bolj ali manj znanih živali.

Po zaključku naravoslovne učne ure, smo odšli do Bele Vode, kjer se je začela učna Škratkova pot. Učenci so po gozdni poti sledili znakom, kjer so sproti dobivali in reševali naloge. Našli so naravni izvir, poiskali globoko jamo, poiskali štor in šteli letnice, iskali so različna drevesa in grme, ugotavljali njihove podobnosti in razlike, v gozdnih tleh so našli odtise nog medveda, srne, jelena, jazbeca in lisice. Med sprehodom so poslušali ptičje petje. Učna pot je bila dolga 4 km, a so jo učenci brez težav prehodili.

Po krožni poti smo se zadovoljni, a rahlo utrujeni vrnili v šolo, kjer smo skupaj strnili vtise.

Projekt TVU: Sejem in sadim

V prvem razredu veliko časa pri SPO namenimo spoznavanju živih bitij. Otrokom je najtežje razumevanje rastlin.

Letos smo želeli ustvariti svoj »razredni vrtiček«. Učenci so od doma prinesli lončke in zemljo, pa tudi različna semena. Preden smo jih posejali, smo si jih dobro ogledali in ugotovili, da so kljub svoji majhnosti zelo različna. Preden so vse posejali, je poteklo veliko časa, saj otrokom ta vrsta aktivnosti ni ravno blizu. Ko smo semena v lončkih POSEJALI in jih zagrnili z zemljo, smo vse lepo zalili in postavili k oknu, saj so otroci vedeli, da rastline za rast potrebujejo poleg zemlje tudi vodo, svetlobo in toploto.

Da se bomo prepričali, ali to drži, smo naredili majhen poskus. V tri lončke smo posejali isto seme. Enega smo dali v omaro in ga bomo zalivali, drugega in tretjega smo dali k oknu (enega bomo zalivali, drugega pa ne). Kaj se bo s semeni dogajalo, pa bo naša opazovalna naloga.

Da si bodo otroci lažje zapomnili razliko med sejati in saditi, pa je učiteljica prinesla čebulice narcis, ki so jih prvošolci POSADILI na šolski zelenici pri stranskem vhodu.

Otroci so bili s svojim delom zelo zadovoljni.

Upamo, da se bomo naslednjo pomlad veselili sadov našega dela.

Zapisala: učiteljica Mojca Kebe

Projekt TVU: POHOD in PAINTBALL

V sredo, 11. 5. 2022 so se učenci predmetne stopnje in njihovi učitelji po malici odpravili na pohod po gozdnih poteh do spomenika v Martalozu. Na daljšem pohodu so razvijali vzdržljivost in pozitiven odnos do dolgotrajnejših neprekinjenih aktivnosti. Med samim pohodom so spoznavali lepote domačega kraja in njegove bližnje okolice. Pri Zlati smreki so se ustavili. Tam jih je čakal pripravljen poligon za paintball. Tukaj so se učenci pomerili v zanimivi adrenalinski igri, v kateri so se navajali na ekipno sodelovanje in sposobnost hitrega odločanja. V igri so krepili tudi medsebojne odnose. Po zanimivi igri so se malce utrujeni, a zadovoljni vrnili domov.

Projekt TVU: Kekčeva dežela

Z učenci prve triade smo se v četrtek, 19. 5. 2022, podali na gorenjski konec naše Slovenije. Svoj potep smo pričeli ob 10.00 uri, ko smo se po uvodnih navodilih za današnji dan z avtobusom odpravili na pot proti Kranjski Gori.

Ob 13.00 uri nas je na dogovorjenem mestu že čakala vodička ga. Alenka in skupaj smo se s posebnim Bedancbusom odpeljali v osrčje Kekčeve dežele.

Postopoma smo srečali še ostale pravljične junake. Najprej smo iz Bedančeve koče pogumno rešili prestrašeno Mojco, ki je z nami nadaljevala pot in nam razkazovala zanimivosti Kekčeve dežele. Po poti smo kmalu srečali še starega Kosobrina in tudi on nam je pripovedoval o življenju v Kekčevi deželi, nato pa z nami nadaljeval del poti. Na sredi poti nas je nepričakovano dohitel tudi grozoviti Bedanec. Čeprav smo se ga kar malo bali, smo pridno upoštevali Mojčina navodila in Bedanca kaj hitro ukanili, da je zbežal daleč v gozd. Nato smo veseli in brezskrbni nadaljevali našo gozdno pot proti Kekčevi hiši. Tam je bilo veliko veselja ob srečanju s Kekcem. Kekec je nato učence povabil v svojo hišo, ki je bila polna skrivnosti. Ali nam bodo učenci kdaj le povedali za   skrivnost, ki jim jo je povedal Kekec? Kdo ve? Kekec pa nas je nato hudomušno pospremil še na nadaljnjo pot in kmalu smo prišli prav do Pehtine koče. Gospa Pehta nam je prijazno postregla čaj in spekla slastno potico, nato pa nam je razkazala tudi svoj laboratorij za izdelovanje zeliščarskih zdravil.

Kekec nas je še nekaj časa zabaval s svojimi nabritimi vragolijami, skupaj smo zapeli tudi Kekčevo pesem, nato pa smo se morali žal že posloviti. Peš smo se zopet odpravili do Bedancbusa, ki nas je ponovno odpeljal proti našemu avtobusu. Ko smo se spet malo okrepčali z malico in osvežili s pijačo, pa smo se podali na dolgo pot proti domu. V Loški Potok smo prispeli ob 18.30 uri.

Prepričani smo, da nam bo lepo preživet dan v Kekčevi deželi še dolgo ostal v lepem spominu.

Zapisala: Anita Mate Turk, učiteljica 2. razreda

Projekt TVU: Zaključek Bralne značke

Na naši šoli vsako leto zaključimo Bralno značko s kulturnim dnem. Da je zaključek bolj slavnosten, povabimo med nas kulturnega ustvarjalca. Letos nas je v sredo, 18. 5. 2022 obiskala pesnica, pisateljica in glasbenica gospa Cvetka Bevc. Preden smo  se z njo srečali, sta nam v telovadnici s svojim petjem dan polepšala oba pevska zbora naše šole. Pisateljica se je učencem razredne stopnje predstavila in nam z lutkami uprizorila  eno izmed njenih pravljic z naslovom Pesem za vilo. Učence predmetne stopnje pa je pozneje razveselila z dramsko predstavitvijo zgodbe Desetka. Učenci so njen nastop z zanimanjem spremljali in ji z navdušenjem zaploskali. Na koncu vsakega srečanja je gospa Cvetka učencem, ki so opravili obveznosti za bralno značko, podelila priznanja. Učenci so se z njo tudi fotografirali. Ugotovili smo, da učenci naše šole kar veliko berejo in radi zahajajo v knjižnico. Preostali del dneva so učenci ustvarjali v matičnih učilnicah. Mlajšim učencem smo učiteljice brale pravljice, ki so jih poustvarjali, … Učenci predmetne stopnje so izdelovali stripe in slikopise o vsebinah pravljic VEVERICA MICA IN DRUGE PRAVLJICE IZ ZELENEGA GOZDA. Ilustrirali so tudi naslovnice, izdelali so plakat o življenju in delu pisateljice ter raziskovali, katere nagrade je prejela za svoje delo.

Dan je bil prijeten, učenci in učitelji smo bili zadovoljni.

Projekt TVU: Obisk Miklove hiše

Z drugošolci smo dan namenili kulturnim dejavnostim. V Ribnici smo se odpravili v Knjižnico Miklova hiša. Tam nas je pričakala knjižničarka ga. Anica Mohar, ki nam je na zanimiv način predstavila različne prostore v knjižnici, učenci so med drugim spoznali tudi knjigomat za elektronsko izposojo knjige, si ogledali interaktivno tablo, kjer si lahko ogledamo različne zanimivosti ter se ves čas učili pravil obnašanja v knjižnici. V otroškem kotičku pa smo za zaključek poslušali še zanimivo pravljico. Po ogledu v Miklovi hiši pa smo odšli še do dvorane TVD Partizan, kjer smo si ogledali zabavno in zelo zanimivo gledališko predstavo Maček Mačkursson, v izvedbi gledališke skupine DramŠpil.

Zapisala: Anita Mate Turk, učiteljica 2. razreda

Projekt TVU: Suha roba in lončarstvo ter ogled gledališke predstave

Učenci 4. in 5. razreda so si v Ribnici v Rokodelskem centru ogledali prikaz izdelave leskovih viter in pletarstva. Ogledali  so si tudi razstavo suhe robe in lončarstva. V Ribniškem gradu so imeli še voden ogled razstave Boj krvavi zoper čarovniško zalego.

Učenci so z zanimanjem spremljali pletarja pri delu in aktivno sodelovali pri vodenih ogledih.

Dopoldan so učenci od 1. do 5. razreda strnili v TVD Partizan in si skupaj ogledali še gledališko predstavo Maček Mačkursson v izvedbi ribniške dramske skupine DramŠpil.

Zbrano so spremljali gledališko predstavo in bili aktivni gledalci.

Projekt TVU: Predstavitev GŠ Ribnica

V torek, 10. 5. 2022 so našo šolo obiskali gojenci Glasbene šole Ribnica skupaj s svojimi učitelji. V telovadnici so razstavili instrumente, ki se jih učijo v ribniški glasbeni šoli.

Na predstavitev so bili povabljeni otroci iz vrtca ter učenci od 1. do 4. razreda.

Instrumente nam je predstavljal eden od učiteljev glasbene šole, mladi glasbeniki pa so nam vsak na svojem glasbilu zaigrali znane ali pa tudi manj znane skladbe.

Učenci in učitelji smo bili navdušeni in smo nastopajoče nagradili z aplavzom. Otrokom so bila všeč različna glasbila, saj so okusi različni.

Mogoče jih bo to srečanje in izkušnja pritegnila, da se bodo tudi učenci naše šole navdušili nad katerim izmed slišanih glasbil in se bodo odločili za vpis v glasbeno šolo. Kdo ve? Mogoče nas bo kdo izmed njih s svojim nastopom razveselil že na naslednji prireditvi.

Zapisala: Mojca Kebe, učiteljica 1. razreda

Projekt TVU: Življenje v preteklosti

V okviru naravoslovnega dne so petošolci  »odpotovali v preteklost«. V Ljubljani so v Narodnem muzeju postali pirati in v lovu za zakladom spoznavali zgodovinske predmete. V Prirodoslovnem muzeju pa jim je bilo predstavljeno življenje mamuta in njegovo okostje. Pot jih je vodila še na Ljubljanski grad, kjer so v vodenem ogledu reševali preizkušnje in naloge, ki so jih popeljale v raziskovanje skritih kotičkov gradu in grajske arhitekture.

Zapisala: Helena Nosan, učiteljica 5. razreda

Zbirka "SINJI GALEB" praznuje 70 LET

Založba Mladinska knjiga, ki je bila ustanovljena leta 1945, se je zavezala, da bo izdajala kakovostne mladinske in otroške knjige, zato je leta 1952 ustanovila knjižno zbirko Sinji galeb.

Letos tako obeležujemo 70 let te izjemno priljubljene zbirke.

Knjige iz zbirke so namenjene mladim bralcem od 10. leta starosti naprej.

Zanimivosti o zbirki:

• Je najstarejša knjižna zbirka za mladino pri nas.
  • Prva knjiga, ki je izšla v zbirki, je bila Mladost v džungli.
  • Druga knjiga te zbirke je bil ponatis Bratovščine Sinjega galeba, po kateri je zbirka dobila ime.
  • Roman Bratovščina Sinjega galeba je izšel v več kot 160 tisoč izvodih.
  • Ena najbolj priljubljenih prevedenih knjig zbirke je Mali princ, ki je tudi največkrat prevedena otroška knjiga na svetu, in sicer kar v 300 jezikih. Doslej so prodali že več kot 140 milijonov izvodov te knjige po vsem svetu.

(Povzeto po Sinji galeb, 70 let , 26. 4. 2022.)

Da počastimo tako visoki jubilej zbirke, smo pred knjižnico pripravili razstavo knjig, ki so izšle v zbirki.

Vabljeni na ogled. Prav tako si lahko knjige izposodite. Ne bo vam žal.

Lep bralni pozdrav!

Knjižničarka Andreja

NASTOP V DSO

S pesmijo in recitacijami smo se kljub vetru in mrazu potrudili priklicati pomlad.

TD: PLETARSTVO

Tudi mi smo se preizkusili v suhorobarstvu in moderni tehnologiji (interaktivna očala so zakon).

TD: 4-prometna deteljica (1.-3.r)

Z učenci prve triade smo današnji dan namenili spoznavanju in utrjevanju prometne varnosti. Skozi dejavnosti so nas popeljale prijazne moderatorke iz zavoda Varna pot. Učenci so bili zelo dejavni in so uživali v raznih dejavnostih.

Prireditev ob bližajočih se praznikih