Zgodilo se je v šoli

Kaj vse smo počeli, Oglejte si čudovite fotografije naših učencev in malčkov. Razvedri pa naj vas tudi kakšen videoposnetek
POT KNJIGE - od avtorja do bralca

V mesecu decembru na naši šoli gostimo potujočo razstavo »Pot knjige – od avtorja do bralca«.

Gre za kratek in zanimiv prikaz procesa nastanka knjige, ki je nastal pod okriljem Javne agencije za knjigo RS ter Bralnega društva Slovenije.

Razstavo si lahko ogledate v zgornji avli šole, in sicer do petka, 16. 12. 2022.

Vljudno vabljeni!

Andreja Mohar Montanič

Otvoritev razstave čebele velikanke
Medobčinsko tekmovanje v malem nogometu l. 2008 in mlajši

V sredo, 23. 11. 2022, je v ŠC Ribnica potekalo medobčinsko tekmovanje v malem nogometu za učenke in učence letnik 2008 in mlajše.

Dečki so po dveh odigranih tekmah, ki sta bili zelo borbeni, osvojili 3. mesto in se niso uspeli uvrstiti na finalni del medobčinskega tekmovanja. Tja sta se uvrstili ekipi OŠ Ribnica in OŠ Sodražica.

Dekleta so sploh prvič nastopila v nogometnem tekmovanju ter v polfinalu premagale dekleta iz OŠ Ob Rinži, v finalu pa so morale priznati premoč dekletom iz OŠ Ribnica. Kljub porazu v finalu so se uspele uvrstiti na področno tekmovanje, saj sta tja vodili prvi dve mesti.

Rezultate si lahko ogledate pod zavihkom tekmovanja.

Tradicionalni slovenski zajtrk

Vzemi si čas za zajtrk …

POTOŠKI FANTIČKI PRVIČ NA ODRU

3x bravo za pogumen nastop Potoških fantičkov, ki so kot novo ustanovljena deška zasedba prvič zapeli na jubilejnem koncertu vokalne skupine Potoški fantje.

TD: Igriva arhitektura
ND - Obisk centra velikih zveri Dina Pivka
Operna predstava (za učence 1. - 4. razreda)

V sredo, 12.10.2022, so se učenci od 1. do 4. razreda udeležili zanimive glasbene predstave z naslovom Postala bom operna pevka, ki jo je na naši šoli izvedla operna pevka ga. Petra Vrh Vrezec.

Skozi predstavo so učenci spoznavali, kako izgleda poklic operne pevke. Ga. Petra je otrokom skozi pogovor in petje predstavila, kaj vse mora znati operni pevec. Da so otroci še bolj začutili operno petje, pa jim je zapela kar nekaj prijetnih opernih arij. Poleg odličnega petja in zanimive predstavitve pa so otroci spoznavali tudi osnovne tehnike, ki jih mora upoštevati operni pevec. Tako so se med drugim preizkusili v pravilnem pevskem dihanju in uporabi trebušne prepone. Na koncu pa so vse osvojeno znanje tudi preizkusili tako, da so z upoštevanjem vsega naučenega skupaj zapeli pesmico Oh, kako je to hudo.

Celotna izvedba predstave je bila res prijetna. Učenci pa so ob njej res zelo uživali in po končani predstavi pevko prosili, da jim je ponovno zapela še nekaj pesmic in seveda jim je z veseljem izpolnila željo.

TD - Promet (Minicity)

Učenci 1. in 2. razreda so se v ponedeljek, 3.10.2022, udeležili nagradnega izleta, katerega jim je omogočila Javna agencija republike Slovenije za varnost v prometu. Izlet so si prislužili zaradi uspešno izvedenega projekta Pasavček. V podjetju Minicity so se tako brezplačno udeležili prometnih delavnic.

Naš izlet se je pričel že v zgodnjih jutranjih urah, saj smo se že ob 7.00 z avtobusom odpeljali v Ljubljano. Učenci so spotoma opazovali promet in udeležence v prometu. Na samem prizorišču so si po uvodnem plesu in pozdravu direktorja g. Jožeta Hribarja ogledali lutkovno predstavo Pasavček. Za tem so animatorji učence razdelili v skupine in znotraj njih so se učenci udeleževali različnih prometnih delavnic, kot so bile:

1. A) PROMETNI ZNAKI, VARNOSTNI SEDEŽ IN VARNOSTNI PAS
  2. B) PROMETNO PLEZALNI POLIGON
  3. C) KAKO NASTANE AVTO
  4. D) BONTON NA AVTOBUSU
  5. E) VOŽNJA S SKIROJEM PO POLIGONU
  6. F) DRUŽABNE IGRE O PROMETU
  7. G) UČENEC PEŠEC IN ODSEVNA TELESA

Po zaključku prireditve smo se ponovno zbrali skupaj in strnili vtise. Učenci so bili z delavnicami zelo zadovoljni. Na koncu so bili nagrajeni tudi z odsevniki. Ko smo zapustili prizorišče, smo se z avtobusom zopet varno vrnili domov.

Evropski dan jezikov

V ponedeljek, 26. 9. 2022, in v sredo, 28. 9. 2022, smo pri pouku angleščine od 5. do 9. razreda obeležili evropski dan jezikov, ki ga praznujemo 26. septembra.

Učenci so se tokrat pri urah angleščine natančneje seznanili s španskim jezikom.

Z učenci od 5. do 8. razreda smo si na zemljevidu ogledali, kje v Evropi pravzaprav leži Španija in se seznanili s špansko zastavo. Učenci so se naučili številke do 20, mesece v letu in dneve v tednu po špansko. Omenjene elemente smo primerjali z angleščino oziroma ugotavljali, ali so si besede med seboj podobne. Naučili smo se tudi, kako se predstavimo in povemo nekaj o sebi v španščini.

Z učenci 9. razreda smo za konec poleg zgoraj omenjenih dejavnosti poslušali še pesem, ki ima tako angleško kot tudi špansko različico, da so ju učenci lahko med seboj primerjali in se odločili, katera jim je bolj všeč.

Zapisala Marina Šumrada, prof. TJA

Na obisku v šolski knjižnici

V mesecu septembru vsako leto obeležimo začetek Bralne značke, s katero učence spodbujamo k branju kvalitetnih knjig.

V ta namen smo tudi letos v šolsko knjižnico povabili vse učence od 1. do 9. razreda, kjer smo jim predstavili knjižnični bonton, jih seznanili z različnimi gradivi ter možnostjo izposoje, spomnili pa smo jih tudi na to, kako si v knjižnici gradivo poiščejo sami.

Ob obisku šolske knjižnice so bili še posebej prijetno presenečeni prvošolci, saj so od Društvo Bralna značka Slovenije prejeli v dar slikanico Ide Mlakar Črnič z naslovom Kako sta Bibi in Gusti prezvijačila hrib. Podarjene knjige so se zelo razveselili in uživali ob poslušanju »odpujslanstva« Bibi in Gustija.

Andreja Mohar Montanič, šolska knjižničarka

Slovenski otroški zbor

Jerca Lavrič in Nejc Anzeljc sta v času poletnih počitnic prepevala z izbranimi mladimi pevci iz cele Slovenije ter pod vodstvom priznanih zborovskih dirigentov tedensko druženje in intenzivne vaje zaključila z dvema koncertoma na zelo visokem umetniškem nivoju. Čestitamo!

Ekskurzija v Predalpski svet

Ekskurzija za 6. in 7.razred v petek 16. 3. 2022.

Prvi šolski dan

Spet smo nazaj!

Prireditev ob koncu šolskega leta

Sonce sije, vroče je, heja heja hoj, šole znova konec je, heja heja hoj.

Tehniški dan: Leteča lastovka

V sklopu Kariernega centra za mlade Kočevje je ekipa mentorjev izvedla delavnico Cool toll (Super orodje). Učenci so v povezavi z učnim načrtom izdelali letečo lastovko iz lesa, ki so jo tudi pobarvali. Bili so motivirani in aktivni ves čas. Brez težav so izdelali letečo lastovko, ki so jo tudi pobarvali. Jata lastovk nam krasi 4. razred.

Zapisala: učiteljica Renata Peterlin

ŠD Pohod do Sv. Florjana - Retje

Vreme nam je bilo naklojeno.

Projekt TVU: Branje za lahko noč

V letošnjem letu smo na naši šoli ponovno obudili projekt Branje za »lahko noč«, ki nam ga je dve leti po vrsti preprečil korona virus. V ta projekt so vključeni šolarji in otroci iz vrtca. Učenci 4. in 5. razreda izmenično vsak dan hodijo vrtičkarjem iz skupine Metuljev pred počitkom brat pravljice. Pretekla leta so šolarji sami izbirali pravljice, letos pa jim gradivo pripravi knjižničarka Andreja Mohar Montanič. Trenutno berejo knjigo Smetiščni muc. Ko vrtičkarji pojedo kosilo, ležejo na ležalnike in pridno počakajo bralca. Ko se jim šolar pridruži, sede na pripravljen stol in začne z branjem. Vsak učenec prebere eno poglavje. Med poslušanjem večina otrok zaspi. Po zaključku branja se učenci – bralci vrnejo k pouku in knjigo predajo naslednjemu bralcu, da se lahko pripravi za naslednji dan.

NA OBISKU V SPLOŠNI KNJIŽNICI

V dneh med 23. 5. in 30. 5. 2022 smo obiskali prenovljeno enoto Knjižnice Miklova Hiša v Loškem Potoku.

Knjižnica, ki domuje v občinski stavbi, je po nekajtedenskem zaprtju dobila novo podobo. Najnovejša – in za nas mogoče najpomembnejša pridobitev- je knjižni kotiček za otroke. Velikost in zračnost prostora pa vabita tudi druge občane.

Knjižničarka splošne knjižnice, Anica Mohar, je po dogovoru s šolsko knjižničarko za učence posameznih razredov pripravila učne ure. Najmlajši učenci so spoznali knjižnična pravila, prisluhnili pa so tudi zgodbi. Malo večji učenci so iskali knjige v knjižnih zbirkah, spoznavali so poučno gradivo, izdelali plakat, najstarejši učenci pa so se seznanili s stripom ter narečnimi besedami.

V okviru nacionalnega projekta Rastem s knjigo so sedmošolci dobili v dar knjigo Jaz sem Andrej, avtorja Vinka Möderndorferja.

Pozabili pa nismo niti na devetošolce. V računalniški učilnici šole smo jim prestavili aplikacijo mCobiss, spoznali pa so tudi Audibook ter Biblos.

Vsi učenci so bili povabljeni k poletnemu branju v sklopu projekta Poletavci in NajPoletavci.

Z obiskom enote splošne knjižnice je le-ta dobila tudi nekaj novih članov.

Besedilo in fotografije: Andreja M. Montanič

Projekt TVU: Prvič v šolo

Letošnje šolsko leto je po dveh letih ponovno potekalo brez večjih stresov. Veseli smo, da smo se lahko vrnili v staro normalnost. S prvošolci smo sklenili, da bomo  letos ponovno povabili »vrtičkarje«, da si ogledajo učilnico prvega razreda in se pridejo vanjo igrat. Otroci so na dom dobili vabila in 26. 5. 2022, sva jih učiteljici Mojca Kebe in Alenka Kalič prišli iskat v vrtec. Otroci so naju že nestrpno pričakovali. Pripeljali sva jih v učilnico, kjer so jih pričakali pripravljeni kotički za igro. Najprej smo se drug drugemu predstavili, potem smo si ogledali in se pogovorili o novem prostoru, temu pa je sledila igra po kotičkih, ki so si jih otroci izbrali. Otroci so lahko prehajali iz skupine v skupino in se igrali po svojih željah. Ura je zelo hitro minila. Preden sva otroke pospremili nazaj v njihovo varno okolje, pa so dobili še darilca, ki so jim jih pripravili letošnji prvošolci. Naredili so jim papirnate gugalnice z mislijo o znanju. Vrtičkarji so poiskali še sličico s svojim imenom in jo prilepili na gugalnico. Na koncu smo se posladkali še z bonbončki in se poslovili z mislijo, da se jeseni ponovno srečamo. Skupno druženje je bilo prisrčno in prijetno.

Zapisala: učiteljica Mojca Kebe

Projekt TVU: Vikend za nadarjene učence

V petek, 20. 5. 2022, in soboto, 21. 5. 2022, so nadarjeni učenci, ki kažejo visoke potenciale oz. dosežke na intelektualnem, ustvarjalnem, specifično akademskem, vodstvenem, umetniškem in/ali športnem področju, preživeli 24-ur v šoli. V 24 urah smo učitelji za njih pripravili različne delavnice in aktivnost, učenci pa so pri tem aktivno sodelovali. Z delavnicami in druženjem smo želeli spodbudit ustvarjalnost na različnih področjih. Učenci so iskali zaklad po angleških navodilih. V čarobnem vzdušju so začutili utrip šolske knjižnice. Za njih smo pripravili kviz na katerem so lahko pokazali svoje zanje iz različnih področji. Divergentnost razmišljanja so lahko pokazali v sobi pobega. Svojo energijo so dodobra lahko sprostili ob vodnih igrah in nočnih skrivalnicah. Raziskali so šolo v temi in se odpravili tudi na nočni pohod. Med vsemi aktivnostmi so našli čas tudi za pripravo večerje, zajtrka, peko kruha in pice in pripravo sladice. Načrtno so se trudili opravljati dobra dela in vzdrževati prijateljske odnose in vse jim je prav dobro uspelo.

Projekt TVU: Z lovcem na pohod

V sredo, 25. 5. 2022 smo se z učenci od 1. do 4. razreda odpravili v lovski dom na Hribu. Tam sta nas pričakala lovec gospod Aleš Bambič in logar ter lovec gospod Stanko Anzeljc. V prenovljenem prizidku doma nam je v  okviru projekta LAS gospod Bambič predstavil gradivo za naravoslovne dneve. Učenci so si ogledali fotografije in video projekcijo o gozdnih živalih, ki bivajo v naših gozdovih. Z zanimivimi podatki pa nas je seznanil tudi o življenju in navadah teh živali. V posebni sobi smo si lahko ogledali razstavo nekaterih nam bolj ali manj znanih živali.

Po zaključku naravoslovne učne ure, smo odšli do Bele Vode, kjer se je začela učna Škratkova pot. Učenci so po gozdni poti sledili znakom, kjer so sproti dobivali in reševali naloge. Našli so naravni izvir, poiskali globoko jamo, poiskali štor in šteli letnice, iskali so različna drevesa in grme, ugotavljali njihove podobnosti in razlike, v gozdnih tleh so našli odtise nog medveda, srne, jelena, jazbeca in lisice. Med sprehodom so poslušali ptičje petje. Učna pot je bila dolga 4 km, a so jo učenci brez težav prehodili.

Po krožni poti smo se zadovoljni, a rahlo utrujeni vrnili v šolo, kjer smo skupaj strnili vtise.

Projekt TVU: Sejem in sadim

V prvem razredu veliko časa pri SPO namenimo spoznavanju živih bitij. Otrokom je najtežje razumevanje rastlin.

Letos smo želeli ustvariti svoj »razredni vrtiček«. Učenci so od doma prinesli lončke in zemljo, pa tudi različna semena. Preden smo jih posejali, smo si jih dobro ogledali in ugotovili, da so kljub svoji majhnosti zelo različna. Preden so vse posejali, je poteklo veliko časa, saj otrokom ta vrsta aktivnosti ni ravno blizu. Ko smo semena v lončkih POSEJALI in jih zagrnili z zemljo, smo vse lepo zalili in postavili k oknu, saj so otroci vedeli, da rastline za rast potrebujejo poleg zemlje tudi vodo, svetlobo in toploto.

Da se bomo prepričali, ali to drži, smo naredili majhen poskus. V tri lončke smo posejali isto seme. Enega smo dali v omaro in ga bomo zalivali, drugega in tretjega smo dali k oknu (enega bomo zalivali, drugega pa ne). Kaj se bo s semeni dogajalo, pa bo naša opazovalna naloga.

Da si bodo otroci lažje zapomnili razliko med sejati in saditi, pa je učiteljica prinesla čebulice narcis, ki so jih prvošolci POSADILI na šolski zelenici pri stranskem vhodu.

Otroci so bili s svojim delom zelo zadovoljni.

Upamo, da se bomo naslednjo pomlad veselili sadov našega dela.

Zapisala: učiteljica Mojca Kebe

Projekt TVU: POHOD in PAINTBALL

V sredo, 11. 5. 2022 so se učenci predmetne stopnje in njihovi učitelji po malici odpravili na pohod po gozdnih poteh do spomenika v Martalozu. Na daljšem pohodu so razvijali vzdržljivost in pozitiven odnos do dolgotrajnejših neprekinjenih aktivnosti. Med samim pohodom so spoznavali lepote domačega kraja in njegove bližnje okolice. Pri Zlati smreki so se ustavili. Tam jih je čakal pripravljen poligon za paintball. Tukaj so se učenci pomerili v zanimivi adrenalinski igri, v kateri so se navajali na ekipno sodelovanje in sposobnost hitrega odločanja. V igri so krepili tudi medsebojne odnose. Po zanimivi igri so se malce utrujeni, a zadovoljni vrnili domov.